Pite~Luleå

Så har vi anlänt hemma från våran minisemester till Piteå och Luleå. Åkte ner efter jobbet på fredag och vid ankomst till Piteå avnjöt vi 2 glas vin innan sänggåendet. Nästa dag anlände vi vid invigningen  till Nolia-mässan vilket för min del är en överskattad historia.Ska man dit ska man vara ute efter något speciellt. Jag tar hellre bilen och åker runt till de olika butikerna och kollar in de grejorna än att betala 90 kr (ink parkeringavgift) för att kolla på massa onödiga saker.

Kvällen anlände vi till Lule Kalaset lagom för att hinna höra Boppers. Kände inte igen en enda låt. Men å andra sidan är jag inte heller deras största fan. Råkade vara nere vid BD pop scenen när Treklang spela och det var lite härlig reggie. Sedan Sanna Nielsen men jag tror inte hon platsar på festiveler. Grymt tråkig faktiskt.  Men hon körde de låtar  hon är känd för. Sedan 23:30 kom mannen men rösten, låtarna, ösen och känslan : LARS WINNERBÄCK!
Grym om jag får uttala mig. Hela publikhavet öste på förfullt. Härligt! Hoppas innerligt att han blir en av artiserna på Kiruna Festivalen nästa år. Hade iallafall varit grymt.

Nu är vi iallafall hemma välbehållna och med en inköpt cykelkorg. Hör en lättnads suck från alla ni som hört mitt tjat om cykelkorgen.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0