Nyttiga Frallor

Dag 1
3 dl råg eller havrekross
3 dl vetekross
3 dl linfrö
koka 1 liter vatten och låt blandningen stå 10-12 timmar med duk över.

Dag 2
1 liter vatten som är ganska varmt så att blandningen från dag 1 blir fingervarmt.
250 g smält smör/margarin
1,5 dl sirap
2 pkt jäst
5 tsk salt
1,8 kg dinkelmjöl/ vetemjöl

Blanda ihop och låt degen stå och jäsa under bakduk i 45 min
Baka sedan ut och låt  frallorna jäsa i 20 min innan gräddning

Gräddas i 225 grader i ca 10 min

LYCKAT TILL...MUMS!

Kommentarer
Postat av: Kalle Axelsson

Hejsan vad fin blogg du har, den ser välgjord ut! Jag lottar ut två extremt fina parfymer från vyes rocher gratis! (jag fick dom som sponsor saker och ger bort dom!) om du säger till flest andra bloggare att komma och klicka så har du mycket mycket stor chans att vinna.

2008-06-14 @ 15:11:45
URL: http://topnoveller.blogg.se/
Postat av: Lena

Verkar vara ett bra recept. Ska skicka det på kikärtsbullarna till dig. Hur gick statistiken? Bra antar jag såklart. För mig gick det bra - skönt.

Fortsätt kämpa, skönt med ett nytt, eget kontor. Förresten... ROSA är snyggt!

2008-06-14 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0