3 timmar och 40 minuter sen

Karin kom och hämta upp mig vid 18:20 så vi inte skulle behöva stressa till tåget som skulle gå 18:35.
Vi kom till tågstationen och tåget stod där precis som vanligt! Letade upp våra platser och tänkte att snart bär det iväg. Karin är som jag en orloig själ..... och skulle bara gå och kolla så vi verkligen satt på rätt tåg.
I tystnaden satt jag kvar och vänta. Karin kommer tillbaka och säger att tåget inte kommer gå förrän 20:30, att de sagt det i högtalaren utanför tåget. Vi konkar våra packningar mot informationstavlan och konstaterar att så är fallet.
Vi packar oss i Karin bil och åker hem till mig. Kolla trafikinformationen lite då och då och tiden för avgång flyttas lika ofta som vi kollar.... 21..... 21:15....21:20.....och till slut stannar tiden och vi får äntligen åka till tågstation igen.
Vi sätter oss på våra platser igen och förväntar oss att tåget snart ska rulla............
Tåget står stilll! Inte nu igen tänker vi och jag går till resturangvagnen och frågar.
Om 5-10 minuter svarar de, vi inväntar bussen som kör kollonkörning från Narvik. SNÖSTORM!
Jaha..... väntar och ser att det kommer massa folk med mycket packning.
Och konduktören går av och an och stänger alla dörrar!
Tåget försöker rulla vidare men...... har isat fast!
Jaha...... personalen börjar springa febrilt om kring och hacka is från tåget.
Tåget bara skuttar till när de förösker få den att gå. Lokföraren kommer ut och hackar.....
10 min har gått......... 20 min har gåttt...... 30 min har gått..... och vips så börjar tåget rulla och klockan är då 21:55.
(ord.avgångstid 18:35).
Resan går fort! Det brukar den göra när man har trevligt sällskap. Dock börjar svarta ringar under ögonen synas när vi kollar kl 01:00 och ännu inte nått Boden... Tröttsamt!
Dock dyker en trevlig konduktör uppp och svarar på våran tidigare ställda fråga om de fixar ut oss till Porsön.
Hon meddelar att Veolia inte har någon restidsgaranti och vi suckar hårt...
Ja ja..... efter mycket möda så kliver jag in genom dörren tilll studentlägenheten vid 02:00.
Stupar i säng!

Sover som en stock och vaknar av att telefonen dör.....dör....... jag la ju i laddaren när jag kom inatt.....
Laddaren har gått sönder..... JAG HAR INGEN TELEFON!!!!!!!!!!!!!

Nu måste jag kila ska var på skolan om 15 min..... Oj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0