En helhelg i byn

Kusin vitamin och min underbara vän L hade sin fest i byn ihelgen så jag hade 2 anledningar att dra mig hemåt.
Det första L då och de andra min kära mamma och pappa. Efter en lugn men nostalgisk kväll på Soppero gårdens servering somna jag framför ett lamt idol. Vakna på soffan av att pappa säger att bastun är varm, han 74 år pigg som en lärka och nybastad. Själv kliver jag upp från soffan traskar en trappa ner men inte för att basta utan för att lägga mig under täcket och snarka vidare. Hoppas jag blir lika pigg som pappa när jag är 74!



Sen kom lördagen då jag tog en runda ute i skogen. Kom hem lätt på fötterna och inser än en gång att konditionen börjar arta sig. HÄRLIGT!! Sen lite pluggning medan jag tugga på allt gott mamma-hurtig bakar :). Går som inte att åka hem utan att få en massa gott tillagat.
Kvällen kom och L:s fest vilket var grymt roligt. Tognågot glas förmycket men det är väl det som är meningen??!! :)
Väl hemma satt min bror, hans tjej och jag och surra lite innan sängen. Fick då denna dikt uppläst av henne vilket jag tycker stämmer:

Äkta kärlek älskar inte det som en annan har

Utan det som en annan är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0