Engagerad

Jag tycks bli mer och mer engagerad i det jag läser tydligen, för nu måste jag kommentera en till sak :)

En dag här i veckan stod det en artikel i Aftonbladet om en tjej vars pojkvän tagit livet av sig och hon ville ha bort hans användare från allas vår älsakde facebook. Hon blev bara mer sorgsen och tyckte hans sida förvärrade sorgearbetet. Det tog henne en hel månad.
Vi, min familj och jag, la till en grupp på facebook för att alla ska kunna skriva en hälsning till Janne. För det värmer att se att han hade folk omkring sig som brydde/bryr sig om honom. Det ger en stöd att kunna läsa dära. Det hjälper oss i vårat sorgearbete. Dessutom tycker jag att lika mycket som vi sörjer honom ska även hans vänner få sorga han och ge sina tankar och känslor om honom...
Tänk hur olika vi människor är, den ena vill ta bort och den andra lägger till.

Ja, nog med att lägga mig i alla dessa artiklar....

Dagens händelser är nästan avklarade och vi gick från seminariet med lite tankar om hur vi vidare ska utveckla vårat företag. Får se vart det leder.... Ska nu sätta igång med biblotekskunskaperna och få det ur världen så jag enbart har duggan, arbeterna och tentan att tänka på. Ska bli skönt när 15 maj är förbi och det enbart är arbeten att tänka på... Längtar till sommaren!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0