Ibland undrar man??!!!

... vad vissa tänker med??
Jag brukar vanligtvis inte lägga mig i debatter som pågår, eller anmälningar hit och ditt men idag blev jag lite paff. Alla vet ju att man kan anmäla saker till diskrimineringsombudsmännen och det ska man! Men idag tycker jag det var löjligt värre. En dotter anmäler Kiruna kommun till Do för att hennes gamla mamma inte får äta samisk mat. Men det måste man ju förstå att om alla ålderdomshem ska laga den mat som de äldre är van vid, får de laga egen mat till alla gamlingar och hinner inte tvätta dem, få upp dem ur sängen, kankse ta dem ut en kortis e t c. Idag har inte de som jobbar inom vården det lätt och det lär inte  bli lättare för dem med alla besparingar som drabbar dem varje gång det är på tal om nedskärningar och nu detta. Nu ska de börja laga egen mat till gamlingarna så de ska få äta det de är van vid. GE ER!!!

Artikeln jag pratar om: NSD "Kommunen anmäls till DO"

Snälla anmäl inte mig för detta, jag är också same :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0