Julafton

Nu är det alltså julafton i ungefär 28 minuter till som sedan går över till juldagen. Det många glömmer är att Jesus föddes och det är därför vi firar jul. Så ni som är ateister och inte firar jul gör det då för handeln skull. Ge lite plus i kassan till dem. Eller? Jag har iaf ingen koll på det...

Har iaf haft en urmysig dag med frukost a la vår jultradition med laxmacka rätt tidigt i min smak men inte i prinsens. Sedan en stödvila och avfärd till syster för att hjälpa henne med maten. Men duktig som hon är så behövde jag bara skala en gryta med potatis... hon hade fixat köttbullar, skinka, prinskorv, rödbetssallad, mimosasallad, 4 olika sillsorter... ja, you know the rest... Middag i godan ro och den obligatoriska snapsen till sillen. Julklappsöppnande och efterrätt. Och den efterrätten var grymt god! + i kanten där!! Sedan agera jag tomte till brorsans ungar och fika hos en annan syrra och sedan baks till första syrran och glögg såklart! Prata i telefon med ännu en syrra och så hade jag hunnit med nästan hela min lilla familj under julafton...

Fast jag missa ju en. Men vi är ju i Kiruna och han ligger ju 3 meter under backen bara 13 mil härifrån så han har fått finnas i mina tankar istället. Förra året var han med L i Stockholm och gav över en uppgift till mig... som att han visste det.... att han inte skulle finnas i år. Så i år känndes det konstigt nog inte som att han inte fanns här utan som att han var med L och fira julen igen. Mina tankar finns iaf hos dig, Janne! Hoppas du har en underbar jul tillsammans med Ahkku, moster, Harry, Pricken, Sigge och alla andra som vandrat över.

Hoppas på en fortsatt trevlig jul till er alla där ute!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0