År 2008

Tänkte att jag ska göra som de flesta bloggare gjort under dessa dagar; summer året.

MItt år började en aning svajigt på M:s balkong tittandes på alla raketer som sköts upp. Skåla och kramdes med alla som trängdes på den lilla balkongen! Kvällen var dock inte som vanligt med massa stim och ståj eftersom en person dagen innan lämnat oss och tagit himlen i besittning.
Någon dag gick och jag föröskte koncentrera mig på skolan. Tre tentor hägrade i slutat av januari. Hann ta mig samman för att klara dem :). Ungefär samtidigt anlände en ny medlem till släkten, sötare baby har jag nog inte sett ?!?!Det gick en vecka eller två sedan begravning. Så som ni förstår var januari ingen bra månad förutom på att P-I kom till världen.

Månaderna rullade på. Jag ägnade tiden för det mesta i Luleå men det blev ett X antal resor emellan. Fick en grymt bra föreläsare som lämnade spår efter sig. Grym Amerikan! Sedan pang bom var skolan slut! Men innan hann jag med ett besök hos L i Umeå. KUL!! Och L & M hann med besök i Luleå ;)

Sommaren började och jag hade ambitionen att hinna med en sommarkurs men det visade vara svårare än jag först trott. Alltså fullföljde jag den inte! Började till sommarlovet jobba på min tillsvidareanställning som jag fick i februari och stannade hemma hösten för jobb och skola. Summan av kardemumma blev att det inte blev så lyckat det heller :(

2008 års avslutning blev även den i sorgens tecken då en annan i släkten lämnade oss utan förvarning. Begravning och sedan kom julen. Var i byn hos mor och far men ingen julkänsla infann sig. Några dagar senare nyår som alla andra år :) Denna gång utan en minsta gnutta av planering satt jag och prinsen och fundera vad vi skulle hitta på. Z och H kom förbi och vips hade vi planerat middag tillsammans. Så där satt vi och åt god mat och drack massa M, Z, H, Prinsen och jag. Efter en stund fick vi sällskap av några till och nyår blev riktigt lyckad! 

Så nu önskar jag mig inför 2009 att skolan ska gå bra, ekonomin ska fungera trots utebliven studielån. Att jag ska få en billig lägenhet i Luleå. Att en semesterperiod ska infinna sig så även jag får vila upp mig, kankse till och med en resa till värmen. Att prinsen kommer oftare ner till mig :) och att vi fortsätter kämpa för varandra trots de 35 milen som kommer skilja oss åt. Älskar dig, min prins så oändligt mycket!!!

Och till alla andra önskar jag en god fortsättning på det nya året vad än det må innebära för er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0