Svepning

Eftersom du varit på obuktion i veckan fick vi ha svepning idag. Dagen var dock lång då de på begravningsbyrån skulle ringa om när typ 30-60 min innan. Dagen blev så oändligt lång och jag bara tröttare och tröttare. Skakade bara mer och mer. Och oron blev bara värre och värre. Och sedan vid middagstid kom samtalet. Ni får komma kl 16.
Åkte dit och bara på gården kände jag att det blev en stor knut i magen och jag ville bara springa och gömma mig. Inte vara där för att titta på min bortgångne bror. Stegen mot dörren kändes långa och när jag väl stod där inne kom ett lugn över mig.
Och sakta började jag inse att här står vi, familj, sambo, och vänner för att det är min bror som ligger där. Min bror!
Jag kan inte beskriva det bättre än att det känndes som en kniv stacks rakt in i mitt hjärta. Och tårarna känndes så enormt tunga. Vi spelade upp en låt från mobilen som  vi ser som en Janne-låt. Så vackert!! Sedan en psalm innan kistan då för sista gången öppnades. Ett sista farväl! Efter att ha suttit bakom locket ett tag för att samla kraft och styrka för att resa mig upp och se dig en sista gång gjorde jag det. Ett snabbt farväl med orden: vi ses snart igen! Och jag tror vi gör det! Vi ses snart igen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0