Plockar-Lördag

Idag fick jag en härlig uppvakning. Min Prins väckte mig till ett färdig dukat frukostbord. Så skönt med en seg och lugn morgon, att klockan var 08:00 kan vi bortse ifrån. :)

Igår var en seg dag, kände att jag börja få en hej dundrans förkylning. Och idag vaknar jag med halsonda, ont i öronen och känner att jag börjar bli täppt i näsan. Inte bra alls det då tentaperioden börjar strax och nu gäller det att plugga och klara tentan/orna.

Ja, ja nog klagat om min hälsa!
Har redan hunnit rensa i källaren och i skåpen här hemma. nu Är det bara att forsla bort allt och sedan kan vi börja fylla på igen :)

I onsdags var det 7 månader sedan Janne lämnade oss och tog himlen i besittning. Konstilg känsla det här med sorg. Huvudet förstår att han gått vidare medan hjärtat hoppas/tror fortfarande att han lever. Ena dagen är man som vanlig och nästa dag vill man spricka ut i ett stort yl. Livet är verkligen som en berg-och dalbana och Jag vet att det inte finns något jag kan göra åt det förutom att härda ut, vänta ut att tiden ska passera och jag ska lära mig att leva med vetskapen och sorgen att min bror inte längre finns ibland oss. Och frågan jag ställde från början finns kvar: VARFÖR? Varför skulle han gå bort just nu? Varför han? Varför ska vi drabbas igen och igen och igen? VARFÖR?   



Nu ska jag ta en promenad till apoteket och fixa lite piller så förkylningen kankse stoppas...

Ha en fortsatt trevlig helg alla ni där ute och ge lite extra värme tilll era nära och kära!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0