Efter Tio

Har varit(är) lite småkrasslig hela veckan. Idag skulle jag och jobba men klockan ringde inte och jag vakna 930. Tur för mig att jobb idag inte var planerat utan att jag skulle dyka upp BARA. :)

Sitter här med en kopp te och kollar Efter tio på 4:an och där intervjuar Malou Mona Sahlin. Fasnar mycket för sossarnas tänk gällande sänkt skatt till hushållsnäratjänster. Mycket klokt av doom! Sossarna vill ta bort den eftersom den enbart ger skattesubventioner till höginkomsttagarna. Malou försöker vrida och vända på det men Mona står fast och tycker att det är på det sättet klyftorna mellan rika och fattiga ökar. HOn vill hellre lägga pengarna på områden där det behövs tex skola och omsorg! Mycket Klokt!

Jag har inte beslutat vad jag ska rösta på i september! Det lutar mot röd-grönt men vad inom det röd-gröna är inte bestämt. Mycket att tänka på. Och där här Mona också rätt. Även om man inte tycker en representant för ett parti är bra så går man på helheten. Man röstar inte på person utan på partiideologi. 

 


Kommentarer
Postat av: Madsanne

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2011-01-31 @ 08:21:28
URL: http://madsanne.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0