6 mars 2009

För ett år sedan tog jag mig från Luleå till Kiruna. Jag var lite tveksam till att fortsätta färden mot mamma och pappa. Tänkte att jag åker imorgon. Tänkte att är det meningen att jag ska till byn så fäljer min syster Å med. Så trist att köra själv i mörkret. Och hon gjorde det! Vi satte oss i bilen och prata om allt mellan himmel och jord. Vi  t o m prata om Janne. Hur han varit och hur han förändrats på sista tiden. Att vi sett ett lugn i han som vi inte sett förr. Han var kär!

Vi kommer till byn och hans bil står där under köksfönstret inbackad precis som alltid. Och vi säger båda att det var skoj att han också är där. Att vi det ska bli kul att umgås lite med han. Men han var inte hemma. Han hade hunnit ta skotern.

Lugn kväll med mamma och pappa. Vi fika det goda jag tagit med. T o m pappa fika. Sen God natt!....... trodde vi!


Iår hoppar vi på skotern och tar en tur... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0