De goda

Jag har inte alltid varit laktosintolerat. Fick det beskedet för snart 5 år sedan och har haft svårt att tycka om de laktosfriaprodukterna. Glassen smakar inte gräddglass som jag älskar, mjölken har en söt smak och smöret har ingen smak alls. men nu har jag hittat rätt.... iaf gällande smöret.  Det tog mig ett tag att upptäcka men den är sååå god!
Det goda, gjord på laktosfrigrädde!

Blev nästan som reklam detta men det är en plåga att var utan laktos. Att jag sedan är överkänslig mot mjäl med är inte att tala om... fast det tar jag med en nypa salt. Jag äter det mest hela tiden och sedan när magen och eksemen växt enormt, då tar jag paus från mjölet.

Jag tycker så synd om alla med matallergi. Inge kul alls. Kanske är lättare för dem som är född med det. Men för oss som får det på äldre dagar är det en fasa som är SVÅR att vänja sig vid.

P.S Idag har jag haft ett possitivt samtal. Nu gäller det att det blir av!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0